Веселкова держава
18.06.2021, 11:52

Вже кілька років поспіль в НВК «ЗОШ І-Ш ступенів – дитячий садок» с. Льотниче склалася своя система виховної роботи, в центрі якої – діяльність Веселкової держави.

Паралельно з Веселковою державою функціонують Клуб весельчат для молодших школярів та Клуб „Старшокласник» (9-11 класи). Керівництво самоврядуванням зосереджено в шкільному парламенті.

Учнівське самоврядування має двоступеневу структуру — на рівні школи і на рівні класу. На рівні класу функціонують класні містечка.

З метою повсякденного практичного керівництва самоврядуванням два рази в місяць проводяться оперативні засідання з різних напрямків діяльності. На них аналізується стан різних ділянок роботи УС, заслуховуються звіти мерів класних містечок, визначаються завдання на наступний тиждень.

Враховуючи традиції, особливості, потреби школи, інтереси і запити школярів, парламент складає конкретний план виховних заходів на навчальний рік, який приймається до уваги дирекцією школи при складанні річного плану роботи школи, визначає перспективні напрямки роботи учнівського колективу, заслуховує звіти міністерств, класних органів самоврядування тощо.

Життя шкільного колективу висвітлюється міністерством інформації у шкільній газеті. Цікава справа, яку ініціював парламент, - літопис, що висвітлює історію школи з початку її заснування.

На протязі кількох років була розроблена і символіка Веселкової держави – прапор семи кольорів веселки та усміхнене сонечко з різнокольоровими промінцями – герб. А улюблена „Веселкова пісня» стала гімном.

Особливої уваги заслуговує діяльність міністерства культури, яка спрямована на оптимальну організацію вільного часу школярів. Адже виховання весельчат неможливо уявити без традиційних шкільних свят, конкурсів. З народженням Веселкової держави пов’язана історія Дня школи, яке традиційно святкуємо у травні.

Важливе місце у розвитку самоврядування відводиться чергуванню класів по школі. Кожен учень чергового класу має свою ділянку роботи, виділену на даний день чергування активом. Черговий клас самостійно забезпечує порядок у школі, накриває столи у їдальні, подає заявку на харчування, відповідає за чистоту на поверхах, разом з черговим вчителем перевіряє санітарний стан класів. На початку нового робочого тижня підводяться підсумки чергування на загально шкільній лінійці. Тут же оголошуються підсумки шкільних конкурсів, нагороджуються переможці.

Природно, що в процесі організації учнівського самоврядування важливе місце займає співпраця вчителів і учнів. З цією метою наказом по школі призначаються вчителі-консультанти, які відповідають за певну ділянку роботи і надають консультативну допомогу учнівському самоврядуванню.

Структура дитячого самоврядування не є стабільною, адже вона існує в колективі, який постійно розвивається: розширюється коло учасників самоврядування, вдосконалюється їх діяльність, формуються певні організаційні навички, нагромаджується досвід і традиції. Тому даний етап функціонування Веселкової держави характеризується постійним удосконаленням організаційної діяльності учнів і спрямований на те, аби бути соціально цінним і значущим, включати елементи гри і романтики, спиратися на ініціативу і творчість учнів.

Категорія: Веселкова держава | Додав: bgd
Переглядів: 79 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar